Tippek téli immunerősítésre

A gyermekek immunrendszere körülbelül iskoláskorra fejlődik ki, addig a közösségbe járó babák és kisgyermekek átlagosan nyolcszor betegednek meg egy évben, de van, akinél ez a szám jóval nagyobb. Ettől nem kell megijedni, a gyermek immunrendszere így fejlődik, ez az élet rendje. Vannak azonban olyan babák, akiket a betegség jobban megvisel, az ő szervezetük nehezebben küzdi le a betegséget, esetleg tovább tartó, magasabb lázzal jár.

A megoldás a megelőzés. A pici gyermekek esetében is vannak praktikák, lehetőségek az immunrendszer erősítésére, apróságoknak tűnnek, de kis odafigyeléssel sokat jelenthetnek.

Lássuk, mik ezek:

  1. C-vitamin és Cink

Szentgyörgyi Albertnek köszönhetően ma már tudjuk, hogy a C-vitamin elengedhetetlen eleme életünknek. Valamint az is köztudott tény, hogy cinkhiány esetén csökken a szervezet ellenálló képessége. A C-vitamin és cink pótlása kulcsfontosságú az immunerősítés szempontjából. Néhány étel, amely hatékony vitaminforrás a gyermekek részére:

  • C vitaminban gazdag ételek: citrusfélék, zöld paprika, savanyú káposzta, csipkebogyó, gránátalma
  • Cinkben gazdag ételek: vörös húsok, olajos halak, teljes kiőrlésű gabonafélék, hüvelyesek, tojás
  1. Telítetlen zsírsavak

Egy tanulmány felfedezte, hogy a légzőszervi fertőzésben szenvedő gyerekek a telítetlen zsírsavak hatására gyorsabban gyógyulnak.

Telítetlen zsírsavakban gazdag ételek: mélytengeri halak (pl. lazac, hering, makréla), dió, sötétzöld zöldségek, szőlő, fekete málna, avokádó, szójabab, búzacsíra, olajok (pl. lenmag, repce, mogyoró, szója)

  1. Csodabogyók

Minden gyümölcsben sok vitamin és ásványi anyag található, de ha lehet, a bogyós gyümölcsök minden más gyümölcsön túltesznek. Már színük is igen árulkodó: a sötét, vörös színű növények ugyanis mindig kiemelkedő vitaminkészlettel rendelkeznek, amik a szervezet védekezőképességét igencsak támogatják. Immunerősítő hatásuk mellett számos betegség megelőzésében is segítenek. Például emésztési zavarok, agyműködés, koleszterin, valamint a szív- és érrendszeri megbetegedésekre is jótékony hatással van.

A bogyós gyümölcsöknek ugyan nincs idénye télen, azonban lekvár vagy szörp formájában is kiváló immunerősítő.

Pl. fekete áfonya, ribizli, málna, szeder, eper

  1. Töltsünk minél több időt szabad levegőn

A D vitamin nagyon fontos gyermekünk számára. Ugyan télen kevesebb a napsütés, de még ilyenkor is naponta 20 perc a nappali fényben elég ahhoz, hogy a szervezet D vitaminhoz jusson. Természetesen ebben a téli időszakban célszerű kiegészítésként csepp formájában is adni a gyermeknek.

Nem csak a napfény hasznos, hanem a friss levegő is, hiszen kitisztítja a gyermek tüdejét és a szabad levegőn végzett mozgás erősíti a tüdőt és az izomzatot.

  1. Öltöztessük a gyermeket melegen

Hideg időben a legcélszerűbb a réteges öltözködés, mert így a két réteg közötti levegő szigetelő hatással bír. Fontos a gyulladásra hajlamos szervek melegen tartása, ilyen a torok, fül, homlok. Valamint a hőleadás a végtagokon keresztül a legintenzívebb, így a lábfejek és kézfejek megfelelő szigetelése szintén nagyon lényeges.

  1. Hidratálás

Még a hideg hónapokban is fontos a megfelelő folyadékbevitel, így a vesének segítünk kiüríteni a méreganyagokat, amely létfontosságú a betegség elleni küzdelemben.

Télen a víz mellett, teák és 100%-os (cukormentes) gyümölcslevek fogyasztása javasolt a gyermekek körében.

 

  1. Alvás

Biztosítsuk a gyermeknek a délutáni és éjszakai alvás lehetőségét nyugodt körülmények között. Alakítsuk ki az alvási napirendet, és ha módunkban áll, ne térjünk el tőle. Az alváshiányban szenvedő gyermekek általában hajlamosabbak a fertőzésre.

Továbbá a napközbeni friss levegőn altatás szintén nagyon jó hatással van a gyermek immunrendszerére.

  1. Bárányszőrből készült takaró

A bárányszőrből készült babakocsi bélés vagy takaró segíthet a baba immunrendszerének fokozásában.

Egy Németországban végzett tanulmány szerint az első három hónapban az állati szőrzetben alvó csecsemők majdnem 80% -kal kevesebb eséllyel lesznek asztmásak.

Az immunrendszer erősítésre számos lehetőség van, adjuk meg az esélyt gyermekünknek, hogy betegség nélkül átvészelhesse a hideg téli hónapokat.

forrás: www.motherandbaby.co.uk

Óbudai Intézet

1039 Budapest,
Medgyessy F. utca 3.
tel/fax: +36 (1) 243-8595
gezenguz@gezenguz.hu

Cseppek Háza
Központi Intézet

2011 Budakalász,
Sport utca 3.
tel: +36 (26) 546-327
gezenguz@gezenguz.hu

Győri Intézet

9025 Győr,
Liget utca 1.
tel: +36 (96) 439-115
gyor@gezenguz.hu

Salgótarjáni Intézet

3100 Salgótarján,
Március 15. út 34.
tel: +36 (20) 431-6958
salgotarjan@gezenguz.hu

Budafoki Intézet

1222 Budapest,
Tolcsvai utca. 7.
tel: +36 (20) 5075027
budafok@gezenguz.hu

Adószám: 19650823-1-41      Bankszámlaszám: UniCredit Bank 10918001-00000411-38110018