Ha az alább felsoroltakból két, három vagy ennél több gyanújelet észlel, forduljon szakorvoshoz vagy az alapítvány szakembereihez!
6-9 hónap között
- hason és háton haladva, kúszás-mászás helyett inkább páros lábbal löki vagy páros karral húzza magát (háton csúszkálás, nyuszi-ugrás, fókázás)
- nem tudja a kezét középvonalban összefogni
- nehézséget jelent a kezeken, karokon megtartani a testsúlytnem tud önállóan megülni
- nagyon széles terpeszben vagy „W” -ben ül
- aszimmetrikusan használja a két testfelét
- nincs nagy késztetése arra, hogy mozogjon, felfedezzen vagy felkapaszkodjon
- nem gőgicsél, nem gagyog
- nem figyel a beszédre, a nevére
- darabos ételt rendkívül nehezen fogad el, illetve nem is hajlandó a szájához vinni
9-12 hónap között
- mozgásformáiban hiányzik a változatosság
- hiányzik az igény, hogy mozgás útján fedezze fel a világot
- az egyik testfelét többet használja
- következetesen aszimmetrikus mozgásmintákat használ (kúszásnál, mászásnál, felállásnál, kézhasználatban)
- csak egy irányba jár oldalazva bútorokba kapaszkodva
- Következetesen lábujjhegyen áll, oldalazik és jár
- nehézsége van a tárgyak (különösen a kicsik) megragadásával és elengedésével
- mozgásfejlődése elmarad (nem fordul, gurul, kúszik, mászik, ül fel, áll fel az időszak végére)
- egyszerű kis utasításokat, produkciókat („pá-pá”-t inteni) az időszak végére sem teljesít, a tiltást nem érti.
- játéka kizárólag a tárgyak eldobálása, illetve sztereotip ütögetése
- általános viselkedésére a „tanult tehetetlenség” jellemző (a felnőttektől várja, hogy mindent megcsináljanak helyette)