Dr. Schultheisz Judit a Nagy Generáció vendége volt a Klubrádióban. Az alapítvány orvosigazgatója a műsorban beszélt a kezdetekről, amikor maga fejlesztette tovább, szelídítette meg a fejlesztő, gyógyító gyakorlatokat. Elmondta, hogy saját gyermeke kapcsán vette észre, hogy az orvosok egy beteg testrészt látnak ott, ahol egész ember van, pedig lehet úgy is serkenteni azokat az agyterületeket, amelyek valamilyen születési trauma közben sérültek, hogy közben a baba is boldog.
Ebben az időben derült ki számára az is, hogy a vízben sokkal többféle gyakorlatot lehet végezni, mint egy asztalon, vagy éppen a földön. Az új közegben új mozgásformákra, egyensúlyreakciókra van lehetőség, akár víz alatti forgatásokkal is. „Egy általános babaúszást ötvöztem azzal a Katona professzor által kifejlesztett neuroterápiával, ami nem mindig könnyű és nem annyira kedves a babáknak. Egy-egy gyakorlat kádban, sokkal szelídebben, fájdalommentesen, zökkenőmentesen, harmonikusan kivitelezhető, miközben a baba látja azokat a játékokat is, amelyekkel lehet motiválni, segíteni. Mindehhez egy speciális ritmust tettem hozzá, a kádban nyolcas alakban tudtam mozgásra késztetni a babákat, így megszűnt az a korlát is, amely az asztal méretéből adódott.” Ha egy babának például az egyik oldala nehezebben mozog, azt kevésbé is használja – emelte ki Dr. Schultheisz Judit. Ilyenkor nagyon fontos, a szimmetrikus és aszimmetrikus mozgásokkal azt az oldalt többet foglalkoztassuk, ahol ez az elmaradás jelentkezik. A víz azért fantasztikus közeg, mert különböző ritmussal, húzásokkal, segítéssel azt az oldalt hangsúlyosabban is lehet foglalkoztatni, így a központi idegrendszer sérült területe kétszer annyi ingert kap, mint az egészséges.
Lánya eredményes fejlődése a szakemberek és a többi szülő figyelmét is felkeltette.
„Felismertem azt, hogy egyes terápiás módszerek egyáltalán nem elegendőek. Ha egy kisbabát csak masszírozunk, vagy kezeljük az izomzatát, az nem elég ahhoz, hogy az idegrendszeri fejlődése, érése megfelelő ütemben haladjon előre. Ahogy az sem, ha csak aktív tornákkal foglalkozunk a gyerekekkel, az érintés, a szenzoros ingerek elengedhetetlenül szükségesek, ezekre az idegrendszeri válaszreakciókra is szükség van.”
A teljes interjú az alábbi linkre kattintva meghallgatható: